Tuesday 19 March 2013

gadis, wanita & perempuan

Aku wanita yang tak sempurna
Tak punya ciri dan gaya yang orang damba
Pakaianku lusuh tak berjenama.
Personalitiku hambar tak mempersona 
Suaraku kasar, keras,  tak manja
Bersederhana, bersahaja, biasa

Aku wanita yang kurang serba serbi
Hidup beralas mimpi di siang hari
Meminta-minta aku tak reti
Tak pasti itu kelebihan atau kekurangan diri
Sakit, susah dan senang aku tanggung sendiri
Tak mengharap orang beri simpati 
apatah lagi hendak dibantu ku dengan rela hati

Aku wanita yang percaya Tuhan
Percaya jodoh, ajal dan maut dah ditentukan
Aku ikat kuat kenangan dan pengalaman
Kerana dari situ aku belajar kedewasaan
Umur sedikit, tak mengukur kematangan
Tak hidup aku dengan pujian
Tak mati aku dengan cacian

2 comments:

  1. YE BETUL..BERBAIK SANGKALAH PADA ALLAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? biar tak sempurna di mata orang tapi cukup sempurna di mata 'Dia' :)

      Delete